|
Bicia na czystym brzmieniu - WstępArtykuł traktuje o biciach granych na czystym brzmieniu
Dżem "List do M." - intro/zwrotkav v v v ^ ^ ^ v v v v ^ ^ ^ v w dół, ^ w górę E-----------5-7-P5---------------3-5-P3------ P - pull off H---------5--------5-----------3--------3---- G-------5------------5-------4------------4-- D--5-H7-----------------3-H5----------------- H - hammer on A-------------------------------------------- E-------------------------------------------- a G akordy 1 2 3 4 metronom v v ^ ^ ^ ^ E--1---------------0---------0--------------- H--1---------------3------------3------------ G--2---------------2---------------2--------- D--3---------------0------------------0------ A--3----------------------------------------- E-------------------------------------------- F D2 1 2 3 4 Riff ten, oparty na akordach z dodatkiem dźwięków granych Największe wartości tego fragmentu muzycznego to:
Mr. Zoob "Kawałek podłogi" - zwrotkav ^ v v v v v v v E--3--3--3-------3--------4--------6----| H--4--4--4-------4--------4--------6----| G--5--5--5-------5--------5--------7----| D--5--5--5-------5--------6--------8----| A--3--3--3---3---3--------6--------8----| E--x--x--x-------x----4---4----6---6----| c Gis B 1 2 3 4 Jak widzicie, bicie to opiera się prawie wyłącznie na uderzeniach w struny z góry. Wydawać się więc może bardzo łatwe. W rzeczywistości to nie do końca prawda. Pierwszą trudnością, jaką należy tu wyćwiczyć, jest granie akordów z tłumieniem strun. Uderzamy piórkiem w struny (w dół) - natychmiast po tym uderzeniu prawa dłoń opada swobodnie na struny i tłumi je. Efektem tej techniki jest dźwięk brzmiący krótko i gwałtownie ucięty Drugą trudnością (dla grających krócej) jest szybkie zmienianie akordów barre. Należy ćwiczyć zmianę akordów barre bez konkretnego bicia - uderzając jeden raz w kolejne akordy. Dość istotne, aby podczas zmian akordów nie unosić wysoko palców. Przy zmianie np. Gis - B (ale też np. F - G , G - A ...) przesuwamy akord wzdłuż gryfu. Podczas przesuwania luzujemy docisk palców do podstrunnicy - nie musimy podnosić całej dłoni. Utwór ten w oryginale grany jest w dość szybkim tempie. Zawsze jednak grajcie w tempie, które pozwala Wam kontrolować technikę, grać płynnie i czysto. Nie wolno przyśpieszać kosztem dokładności gry! |