G6 jest jest grane na 2 i 3 progu tam gdzie jest Gdur. Poprawcie, bo na tabie jest 4 i 5. Reszta chyba jest okej. Dzięki za rozpiskę.
|
My - Myslovitz
zwrotka: a e F7+ refren: C e a F7+ G6 F7+ G6 1 2 3 4 3 4 5 6 E|---|---|---|---| E|---|---|---|---| H|-O-|---|---|---| H|---|---|---|---| G|---|-O-|---|---| G|---|---|---|---| D|---|---|-O-|---| D|---|---|---|---| A|---|---|-O-|---| A|---|-O-|---|---| E|---|---|---|---| E|---|---|-O-|---| solo dodane przez użytkownika Jasqlsky: Na wstępie zaznaczę, że do zagrania tej solówki praktycznie niezbędna będzie nam wajcha ponieważ niektórych fragmentów po prostu nie da się bez niej zagrać. Solówka co prawda ilością dźwięków nie powala, bo jest ich ok. 6, jednak rekompensuje ją efektami, gdyż jest ich tu sporo, m. in. dlatego dość ciężko mi ją rozpisać. Jeśli chcesz się jej nauczyć musisz się wsłuchać w oryginał, ponieważ z samej rozpiski nie wiele wyczytasz. Pod tabulaturą opisałem kilka adnotacji co do niektórych taktów. E||-------------------------|-------------------------| H||-------------------------|-------------------------| G||F14~~~~~~~~~~~~~~~~~\/\/~|-14~~~~14~~~~~~~14~~~~~~~| D||----X\\------X\\---------|-14~~~~14~~~~~~~14~~~~~~~| A||----X\\------X\\---------|-------------------------| E||-------------------------|-------------------------| że wszystko przeze mnie-Ad. 1-| E||-------------------------|-------------------------| H||--------------17~~-------|-------------------------| G||~14~~~~~14~~~~---F14~~~~~|F14~~~~~F14~~F14~~~~-----| D||~14~~~~~-----------------|----F14~~--------F14-----| A||-------------------------|-------------------------| E||-------------------------|-------------------------| E||-------------------------|-------------------------| H||-------------------------|-------------------------| G||-14\/\/\---14\/\---14\/--|-14\-(14)~~~~~~~~~~~~~~~~| D||-14\/\/\---14\/\---14\/--|-14\--14~~~~~~~~~~~~~~~~~| A||-------------------------|-------------------------| E||-------------------------|-------------------------| E||-------------------------|-------------------------| H||-------------------------|-------------------------| G||F14~~~~~~~---------------|-14~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~| D||----------14~~~~~~~~14\/-|-14~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~| A||-------------------------|-------------------------| E||-------------------------|-------------------------| |------Ad. 2-------| E||-------------------------|-------------------------| H||-------------------------|-------------------------| G||-14~\/\/\/\/\/\/\/\/\/14-|-14\/\/\/14\/\/\/~~\/\/\-| D||-------------------------|-14\/\/\/~~\/\/\/14\/\/\-| A||-------------------------|-------------------------| E||-------------------------|-------------------------| |---Ad. 3----| E||-------------------------|-------------------------| H||-------------------------|-------------------------| G||-14~~~~~~~~14~~~~~/14/14-|-14\~/-14-14\~/--14-14---| D||------14~~~~~~14~~/14/14-|-14\~/-14-14\~/--14-14---| A||-------------------------|-------------------------| E||-------------------------|-------------------------| |------Ad. 4-------| E||-------------------------|-------------------------| H||-------------------------|-------------------------| G||-14-14--14\\~~~~~~~~~~//-|-12----------------------| D||-14-14--14\\~~~~~~~~~~//-|-12----------------------| A||-------------------------|-------------------------| E||-------------------------|-------------------------| Ad. 1 – szczerze mówiąc kompletnie nie mam pojęcia, jak wytworzyć te „szumy” tuż przed solówką. Najbliższy im wg mnie jest pick slide, tak jak tam napisałem. À propos: „X\\” to jedyne miejsce w tej tabulaturze, gdzie „\\” oznacza slide. Cała reszta to ruchy wajchą: „\” - dół i „/” - góra/powrót do pierwotnego dźwięku. F14 – Oznacza, że musimy zagrać flażolet na 14 progu. Także w tym takcie, jako w jedynym „~” oznacza tylko trzymanie dźwięku, a nie vibrato, jak w reszcie tabulatury. Dźwięk ten gramy na ściszonej gitarze/efekcie, potem pogłaśniamy. Zaczyna się on na „już” w „nie muszę się już bać”. Ad. 2 – w tym takcie musimy się posłużyć wajchą. Poruszamy nią tak, aby obniżyć dźwięk mniej więcej do 9 struny (dźwięk e). Ruchy wajchą w tej części są tak szybkie, że praktycznie nie słychać różnicy, czy to będzie dźwięk e, d#, czy f. Ad. 3 (\~/)– tutaj obniżamy dźwięk wajchą na wyczucie i wracamy do początkowego, bez vibrato Ad.4 – tak jak w adnotacji 3, tyle, że to pod koniec taktu przesuwamy palce do progu 12 ~ - oznacza w tej tabulaturze mocne vibrato lub lekkie użycie wajchy. F – Flażolet wymuszony lub z ang. Artifical Harmonics – jest to technika wydobycia dźwięku polegająca na bardzo lekkim zahaczeniu kciukiem prawej ręki struny po jej zagraniu kostką Rozkminated by Jasqlsky Dodał: 120+120, 2020-05-08 22:45
Opracowania video z komentarzy Dodaj komentarz ...i/lub link do filmiku video Zaloguj się do serwisuOstatnie komentarze G6 jest jest grane na 2 i 3 progu tam gdzie jest Gdur. Poprawcie, bo na tabie jest 4 i 5. Reszta chyba jest okej. Dzięki za rozpiskę. Ludzie, w ostatnim takcie się pomyliłem. Zamiast 12 progu na strunie "D" powinien być 14. Ok, już nie musicie do mnie pisać, redakcja poprawiła taby. Dobra, widzę, że tu też są błędy, więc inaczej. Kto chce taby do solówki piszcie do mnie: gg: 1565885, lub e-mail: jasqlsky@o2.pl Rozpisałem solówkę, jak komisja do spraw tabulatury i nauki zaakceptuje, to będziecie mieli. Tutaj nie wstawiam, bo za dużo tego. Zrobiłem takiego video-tutoriala odnosnie tej piosenki:
http://www.youtube.com/watch?v=T5Fg36o2MzE jakiś kozak potrafiłby rozpisać solo do tego? tak wygląda G6 :) Drodzy moderatorzy! Tak nie wygląda G6 ! ma ktos do tego solo ..? jak tak to dajcie znac na gadu 4433941 |