@Goofer :)
Jeśli tercję od toniki i jeśli akord Gis - to nie Gis C F tylko Gis His Eis :) to taka enharmoniczna poprawność, ale dość istotna.
@Praz - Gis/C nie oznacza że grasz C-dur i Gis w basie, tylko na odwrót.
Na fortepianie jest to łatwe do zrobienia, na gitarze trudniej. Goofer dobrze napisał, że dźwięk pod kreską gra w zespole gitara basowa a reszta muzyków może go zignorować.
Teraz do twórcy jeszcze dwa słowa. Jeśli zaczynasz piosenkę od f-moll (Fmin) to warto trzymać się tonacji i nie pisać Gis dur (G#) tylko As dur (Ab). Nie Dis (D#) tylko Es (Eb) i tak dalej. Po prostu w tonacji f-moll dźwięk gis nie występuje. Występuje dźwięk as. Jest to dość istotne gdy dajesz zapis na pięciolini. Na koniec - w rozrywkowym zapisie B - oznacza nasze H, a nasze B zapisujemy Bb.
Generalnie dobra robota :) ale pozwolę sobie delikatnie skorygować funkcje. Jedynie w jednym miejscu poprawiając faktyczną funkcję (*) a w pozostałych korygując tylko zapis na enharmonicznie poprawny.
Formę piosenki każdy już sam sobie ułoży tutaj osobno funkcje dla wstępu, zwrotki, refrenu i bridge’a
Intro ...
Fm Db Eb
Fm Db Eb ... Eb/F
Verse ...
Fmin Db Eb
Fmin Db Eb
Chorus ...
Db Eb (*)
Db Eb (*)
Ab/C Db Bb/D Eb
Fmin Db Bbmin Eb
Interlud ...
Fm Db Eb
Fm Db Eb
Bridge ...
Bbmin Cmin C/E Fmin Eb Db
Bbmin C