skoro dalas E dur to znak ze na 3 strunie powinien byc pierwszy prog a nie pusta. bo z pusta struna to e moll ;-)
|
House of the Rising Sun - The Animals (Komentarze)
Wróć do opracowania...
Ostatnie komentarze (81 z 81)
skoro dalas E dur to znak ze na 3 strunie powinien byc pierwszy prog a nie pusta. bo z pusta struna to e moll ;-) boze... ludzie kloca sie o jakies bzdury.. podajecie bledne taby, ktore niewiadomo skad sie wziely... sprawdzcie WSZYSTKIE podawane akordy i na chords . pl i na innych stronach, pozniej sprawdzcie z gitara (dobrze nastrojona!) i z piosenka oczywiscie w tym momencie i spraw3dzcie co pasuje...
tyle ode mnie. hehe ale wpadłeś:D ja bez szkoly muzycznej znam takie podstawy:D Do kolegi CZEREZ -
* po pierwsze - Fmaj7 to ten sam akord co F7 - nie mam najmniejsze różnicy w dźwiękach
* po drugie - coś słabo tam czytałeś !!!
major = durowo minor = molowo
Napisałeś major ( molowe ) - to bzdura , z której uśmieją
się dzieciaki w I klasie każdej szkoły muzycznej !!!
Doczytuj dobrze - potem pouczaj - pozdrawiam. własnie o to chodzi - akord F ma być majorowy(molowy)
w razie jak by co odsyłam http://akordy.taby.pl/ Czym według Ciebie jest Fmaj7? Fmaj = F majorowe = F durowe = F, tak to rozumiem. nie F7 tylko Fmaj7 - pozdro Można grać F lub F7 - znaczącej różnicy nie ma - zwykłe F też pasuje tam. Jak komuś nie pasuje - niech sobie dostroi gitarę ... Pozdrawiam. rozwiewam wszystkie problemy z akordem F w tym numerze
to co wam nie pasowało to własnie ten akord
Tam trzeba wyłapać Fmaj7
ci którzy nie łapią pełnego F się ucieszą a ci którym coś nie grało ......to też się ucieszą - teraz gra wszystko
dla pewności podam całość
a C D Fmaj7
a E a E
a C D Fmaj7
a C E
powodzenia Craxiax... Sprawdź swe informacje zanim coś powiesz... House of the rising sun napisał anonim, a wykonywany był właśnie przez animalsów. I jeszcze raz sie wyrwe, ja gram to tak jak mnie moj wujek nauczyl (swietny gitarzysta, gral czasem z s.p. Jackiem Kaczmarskim)
a C D F
a C E E
i potem gram uderzajac wszystkie struny
a C D F
a C E E (ew. na koncu E7 zamiast zwyklego E) :) i to tyle na ten temat ode mnie ;) ooo mam w planach nauczyć sie tej pieśni ; - )
jest piękna i zadziwiająco łatwa ; ] co nie wychodziło ? ten kawałek jest prosty dosyć, możesz zagrać to akordami (szarpiąc wszystkie struny :)), albo pojedyncze jak to jest w tabie :) czy jest jakis sposob na granie tej piosenki??? bo jak grałem na klasyku z taulatur to mi nie wychodzilo za fajnie.. dzieki za pomoc.(kurs na chods pzerobilem
) aj no to przepraszam... :) prosze sie nie gniewac ;) pzdr:) vampirihno: Zakładam że migawka nie miał na myśli tego, że metallica wcześniej zaczęła nagrywać niż animalsi, bo oczywistym faktem jest, że to nie prawda. Jego wypowiedź raczej odczytuję jako to, że pierwszą piosenką jaką grał na gitarze było Nothing else matters :)
A swoją drogą tab nienajgorszy, ale to co podał YooooooY wydaje się trafniejsze. hahaha :D Metallica rozpoczela dzialalnosc w poznych latach 70. i 80. , gdzie House of The Rising Sun wykonane przez Animalsow powstalo w latach 50/60 (dokladnie nie pamietam) :D [nie obraz sie ale jakos tak nie chce zeby ludzie to wzieli na serio ;] Witam - pytam z ciekawości ... to ile czasu już grasz na gitarze ? Pozdro. No co tu dużo - gadać piosenka-legenda :) Apropos Hous of the rising sun był pierwszy od metaliki :) piosenka idzie tak:
into:
a C D F
a E a
zwr
a C D F
a C (E X2)
a C D F
a E (a x2)
i na 100% tak się nią gra. gram już troche czasu na gitarze a od tej piosenki zaczynałem więc napewno nie jest tak jak oni podają. możnaby prosić mp3 na mejla?? madzialena92@op.pl ;) a tak poza tym to mi te całe flażolety nie wychodzą i raczej w najbliższym czasie nie wyjdą... Ale ja dopiero niecały rok gram, więc myślę, że jeszcze wszystko przede mną :) pozdro. Nagrałem próbkę pokazową MP3. Pozdro. W oryginale jest grane właśnie kostką techniką arpeggio.. coś z tym tabem jest nie tak, ja sie nauczyłam z innego , ale dobra.. ta piasenka działa jak narkotyk ,zgrasz ją raz będziesz grał cały czas , uzależnia , zwłaszcza gdy się gra i śpiewa , no cóż pierw były matters mataliki , potem schody do nieba ledów , teraz dom wschodzącego słońca :) najprostrze , ale jakie melodyjne i piekne , warto poświęcić kilka minut na naukę , a potem ćwiczyć i ćwiczyć :) ja jako że mam elektryka , kostki do tej piasenki broń boże , choć się da , ale jednak łatwiej i precyzyjniej paluchami :) zamiast tego pierwszego E powinno byc raczej F... w sumie to w intro jest
Am C D E
Am E Am E - - ale tak to spox Tam jest D - dur ...a nie d - moll
Pozdro ! powinno być (w nawiasach którą strunę najpierw trzeba szarpnąć)
Am (A)
C (A)
Dm (D)
F (E)
Am (A)
C (A)
E (E)
E (D)
i powtarzamy... oj tam powinno byś chyba a nie A . oj tam powinno byś chyba a nie A . Flażolety wymuszone - faktycznie należy trącić piórkiem strunę i przytłumić tę strunę lewym brzegiem opuszki kciuka.
Mnie osobiście odpowiada uderzanie piórkiem w strunę w taki sposób , że powierzchnia piórka nie jest równoległa do struny - tylko ustawiona pod kątem ok 45 - 60 stopni ( ruch nadgarstka ) . Trącam strunę końcówką piórka ( ześlizguje się ona ze struny ) I wtedy na tę strunę opada opuszka kciuka. Flażiolety takie wychodzą w kilku miejscach na strunie . Pomimo wszelkich prawideł dot. części długości struny , gdzie trzeba tę kostka ją trącać ( 1/2 itd. ) - i tak praktyczniej jest wybadać te miejsca na swoim wiośle ( względem pick-ups ) Oczywiście w każdym z tych miejsc flażolet wymuszony zabrzmi inaczej ( inna wysokość podstawowego dxwięku flażo ) Rzecz jasna jakość wydobytego flażo zależeć też będzie od brzmienia , jakie ustawione jest na gitarze i efektach .
Pozdrawiam ! A jeśli chodzi o te flażolety "wyciskane"... Jak opanować tą technikę? Póki co jestem w stanie tak w miarę na wyczucie wydobyć flażolet chwytając jakiś próg i w połowie długości struny uderzyć kostką tłumiąc dźwięk kciukiem... ale średnio to wychodzi. To ja myślę sobie tak - skoro mnie na 2 progu wychodzą średnio brzmiące , a Tobie wychodzą piękne , to raczej Ty powinieneś pokazać nam jak to robisz... Nagraj coś ( MP3 , filmik ) i pokaż wszystkim ... Ja też chętnie przyjrzę się Twojej technice . Pozdrawiam serdecznie ! Hm.. To chciał bym widziec jak ty robisz te flazolety, bo ja gram 8 lat na gitarze, i jaka bym nie wział to wychodzą piekne flazolety... Nawet jak robie prawą ręką flazolety... Hm.. Wydaje mi sie ze to nie zalezy od gitary tylko od techniki flazoleta ;) Miałem na myśli raczej flażolet naturalny wydobywany w klasyczny sposób ... A gitara lepsza będzie mnie kosztować ok.4 tys. zł - na razie odpada !!! niestety !!! Mam ważniejsze wydatki w tej chwili ... Pozdrawiam ! W szczególności zenwro ! Lepsza gitara nigdy nie jes zła ;-)
A co do flażoletów w okolicach 2 progu... Jestem pewny, że je wydobywasz i nawet nieźle brzmią, ale metodą .. "wyciskaną" (najczęściej ze skróconej struny, ale można i z pustej)
Robiąc węzeł w okolicach progu 2 (podziały 8-10 lub wyższe) nie uzyskujemy dużej amplitudy nad przetwornikami (pudłem), ale uderzając w okolicach mostka (w tej "dwuprogowej" odległości od mostka) i tłumiąc kciukiem - flażolet jest jak się patrzy.
Pozdrawiam.
PS. Nie wiem dlaczego tu o flażoletach ;-) W House of the Rising Sun ich przecież nie grają .. Aha ... a piosenka diość ładna ...ale czy taka super ???
Znam parę lepszych ( choć kultowa jest i dla początkujących do cwiczenia klasyk ...od lat ! )
Pozdrawiam ! Gram od 26 lat , z czego 26 na elektrykach , a ok. 23 w zespołach różnych ... ale na moim elektryku flażolety naturalne na 2 progu nie wybrzmiewają zbyt ładnie ...
Może lepszą jeszcze gitarę sobie kupić ... co ?
Pozdrawiam ! super piosenka.. :)
a swoją drogą rodzina123 jak długo grasz na gitarze?? tak , owszem , zgadzam się ... z tym , że te na progu np. 2 w praktyce nie nadają się do grania w utworach ( co to za wybrzmiewanie ??? ) - to taka troszkę sztuka dla sztuki ...
w praktyce do wykorzystania w grze są wg mnie te od 3 progu
( przynajmniej na moim , podobno dobrym elektryku - struny również D`Addario )
pozdrawiam serdzecznie ! Dzięki, rodzina123.
Ja na swoim akustyku (polskie (!) pudło, struny D'Addario)
słyszę (!) jeszcze takie flażolety (miejsce wydobywania ich na gryfie zaznaczone * - nalepiej na strunie G3 (lub H2). Na wyższych podziałach - w kierunku progu 1 - uderzenie kostką jest czasem głośniejsze od wydobytego dzwięku ;-) Oczywiście, "wszystkie" od mostka też grają ...
Na lepszych gitarach da sie wg mnie zagrać i usłyszeć do ok. 12 podziału na wszystkich "węzłach" - no chyba że węzeł przypada na niższy podział - wtedy nie da się zmuśić gitary do zagrania wyższego :-)
Progi 0 1 2 3 4
G3|-g-|-------------|------------*--|*---*----*----|-*----------|
"podział" struny 10 9 8 7 6
dzwięk h3 a3 g3 f3 d3
Na tej strunie:
flażolet (7) f3 - także przed progiem 6, 10, 15 i 22
flażolet (8) g3 - także za progiem 8 i 17
flażolet (9) a3 - także za progiem 10 i 14
flażolet (10) h3 - także za progiem 6 i 21
Pozdrawiam. gratuluję ! piękny wykład ( raczej nie dla osób poczatkujących , ale dla nieco bardziej wtajemniczonych bardzo wartościowy ) ... fakt , można wydobyć flażolety " pukając delikatnie " na ułamek sekundy w już drgającą strunę ... w solówkach czasami stosowane ( np. S. Vai ) przez
" puknięcie " w drgającą już strunę palcem środkowym prawej ręki ... albo np. ( też S. Vai ) po uderzeniu akordu A - dur
( nadal trzymając go ) - " puknięcie " całym spodem palca środkowego prawej reki w struny h , g , d - na 14 progu ...
pozdrawiam zenwro !!! Jak wykorzystać flażolety do strojenia?
Najpierw stroimy "tradycyjnie" - tak jak jest opisane w zakładce kurs.:-)
A potem .. OK - Najpierw flażolety na gryfie gitary:
Progi 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
E1|-e1-|----|----|--h3|-g#3|--e3|----|--h2|----|----|----|----|--e2|
H2|-h--|----|----|-f#3|-d#3|--h2|----|-f#2|----|----|----|----|--h1|
G3|-g--|----|----|--d3|--h2|--g2|----|--d2|----|----|----|----|--g1|
D4|-d--|----|----|--a2|-f#2|--d2|----|--a1|----|----|----|----|--d1|
A5|-A--|----|----|--e2|-c#2|--a1|----|--e1|----|----|----|----|---a|
E6|-E--|----|----|--h1|-g#1|--e1|----|---h|----|----|----|----|---e|
Teraz flażolety na:
E1 - 7 próg; H2 - 5 próg i G3 - 4 próg muszą być identyczne (dzwięk h2)
G3 - 7 próg i D4 - 5 próg - identyczne (d2)
D4 - 7 próg i A5 - 5 próg - identyczne (a1)
A5 - 7 próg i E6 - 5 próg - identyczne (e1)
sprawdzamy jeszcze:
A5 - 7 próg z pustą E1 (e1)
E6 - 7 próg z pusta H2 (h)
dodatkowo możemy sprawdzić w oktawach.
Warto poswięcić czas na perfekcyjne dostrojenie gitary. Wtedy usłyszy się
BRZMIENIE..!! Jeszcze uściślenie: W obrębie np. progu 3 można wydobyć 3 różne flażolety - w różnych odległości od siodełka ((łącznie z tym przesuniętym nieco za próg w prawo, o którym w poprzednim komentarzu). Będą to te same flażolety, które wydobędziemy w tych samych odległościach od mostka - wspominał o nich rodzina123. Są to te wyższe flażolety, które nie leżą już dokładnie nad progami i słabo brzmią - im wyższe flażolety, tym słąbiej.
Nie usłyszymy na elektryku flażoletu, gdy węzeł wypadnie dokładnie nad cewką (raczej polecam przystawkę najbliższą mostka). Nie negując niczego, co rodzina 123 napisał o flażoletach - trochę uzupełnienia.
Flażolety naturalne świadczą o jakości gitary, przydają się do strojenia gitary, warto więc wiedzieć o nich więcej.
Najpierw trochę fizyki.;-) Pusta (a i skrócona na progu) struna drga w złożony sposób. Oprócz drgań całej długości aktywnej - co daje nam ton podstawowy, "dzieli się" na długości mniejsze (w stosunku 1:2:3:4 itd) dając coraz wyższe tony - tzw. szereg harmoniczny - dla tonu podstawowego C są to c, g, c1, g1 itd. czyli alikwoty.
Te alikwoty decydują o barwie dzwięku, jednak "stapiają się" one z tonem podstawowym i słyszymy dzwięk o określonej wysokości.
I tu "ciekawostka" - tzw. dzwięki z szeregu podharmonicznego czyli częstotliwości 2,3,4,5... razy niższe od podstawowego (dla tonu C są to c2, c1, f, c, Gis) nie stapiają sie z tonem podstawowym - a wręcz przeciwnie - słyszymy je jako akord. !!!
Teraz do gitary. Flażolety wydobywamy dokładnie znad progu (z wyjątkiem progu 3 - gdzie przesuwamy palec bardziej w prawo) - wymuszając drganie całej struny z podziałem wynikającym z miejsca wytłumienia.
Wydobywając flażolet tłumimy dzwięk podstawowy pustej struny, pozostawiając jeden z dzwięków harmonicznych. 12 próg dzieli strune na połowę. Gdy tu zagramy flażolet, drga lewa i prawa strona struny dając dzwięk taki sam, jak ... po przyciśnięciu 12 progu (o oktawę wyższy od struny pustej). Ten fakt można wykorzystać do ustawiania menzury struny. Flażolet znad 12 progu i dzwięk na 12 progu musza być takie same. Jeśli nie, regulujemy na mostku długość całkowitą struny.
Które progi winny dawać wyraźne flażolety i jakie to muszą być dzwięki - np. dla struny E1 (dzwięk e1)?
Oczywiście:
próg 12 (dzieli strunę na 2 części- dzwięk o oktwę wyższy czyli e2),
próg 7 i 19 (dzieli strunę na 3 części - dzwięk h2 - tu łatwo sprawdzić, czy gitara stroi na wysokich progach, bo ten flażolet to także dzwięk na przyciśniętym progu 19 ;-))
próg 5 (na 4 części - dzwięk e3 - o 2 oktawy wyższy od struny pustej)
próg 4, 9 i 16 (na 5 części - dzwięk gis3 - i tu już na 9 progu może być problem przy gorszych gitarach, bo zauważ, że struna musi się podzielić z lewej strony na 2 części, a z prawej na 3 części - na progu 4 lub 16 z którejś strony jest jedna część, więc łatwiej)
próg 3 (struna dzieli się na 6 części - dzwięk h3). Ten ostatni flażolet wydobyć chyba najtrudniej.
Czasem udaje się uzyskać jeszcze wyższe podziały.. (np próg 8, 14, 15) - ale te alikwoty słabiej brzmią nawet na dobrych gitarach
Stosując nieco inną technikę wydobycia flażoletów niż podał rodzina123 - czyli tłumienia (na ułamek sekundy, basowe nieco dłużej) drgającej pustej struny też można wydobywać flażolety - czasami z nie do końca wytłumioną struną pustą, co daje ciekawe brzmienie
O flażoletach sztucznych oraz o strojeniu flażoletami zabrakło miejsca, ale jak to kogoś zainteresowało to znajdzie informacje na ten temat. :-)) A dlaczego flażolety do strojenia? Ucho ludzkie łatwiej wyłapuje różnice w wysokości dzwięku dla częstotliowści wyższych..
Pozdrawiam. arpeggio - czyli szybkie , płynne przejechanie kostką ( palcami - prawidłowo kciukiem , ale niekoniecznie ) po strunach od basów do e1 w tym akurat utworze w czasie trzymania akordu ( kostka ześlizguje się ze struny na kolejną strunę ) ... gra arpeggio akordu nie jest trudne - trudniejsze dużo jest zagranie arpeggio kolejnych dźwięków pasażu ( solówki ) - trudność polega na idealnym zgraniu palcowania solówki ze ślizgiem kostką po kolejnych strunach ... jednym z wielkich mistrzów takiego grania solówek jest Y. Malmsteen
flazolet - najłatwiej zacząć na progu 12 ( dowolna struna - na poczatek polecam jednak struny H i G ) -
palec nie dociska struny tylko lekko na niej spoczywa( muska ją ) - w momencie tracenia struny kostką ( palcem prawej reki ) palec lewej ręki podnosi się ze struny - wychodzi dźwięk jakby " dzwoneczek "
przy niezłej gitarze i odrobinie wprawy zrobisz flażolet bez podnoszenia palca lewej reki ( na moim elektryku wychodzą na wszystkich strunach na progach : 3 , 4 , 5 , 7 , 9 , 12 , i wyższych odpowiednio oraz w kilku miejscach nad przetwornikami )
pozdrawiam ! Ludzie jakie arpeggio, flażolet co to jest ? o co chodzi ? Ta terminologia mnie zabije :] . Co do grania F to po ponad roku nie mam z tym juz żadnych problemów. Schody zaczynają się natomiast gdy trzeba szybko przejść z G do B lub H, szczególnie gdy strunki ciut za wysoko wiszą. Ale wszystko jest do przećwiczenia (a jeżeli sprzęt nie pomaga to potrwa to no hmm... trochę dłużej) Wiem ze świeżego doświadczenia :] Pozdrawiam co to za wymysł - jaki a F a F ... chyba a E a E ...
a F-dur możesz sobie wycwiczyć na tej piosence - tak jak i na setce innych ... możesz też nie na piosence - tylko zmieniając go z innymi akordami ... nie ma róznicy
( choć na piosence jest ciekawiej ) ...
PS trochę przesadzono z tym F-dur w 2 linijce intro ...
pozdrawiam ! Intro idzie:
a C D F
a F a F
reszta jest dobrze :)
co do F to najlepsza metoda na wycwiczenie tego chwytu to wlasnie ta piosenka, przy niej mi sie udalo opanowac chwyt do perfekcji po niecalym tygodniu! :] kupno dobrego elektryka to już zupełnie inna para kaloszy -
książkę mozna napisać - na tyle szczegółów trzeba uwagę
zwrócić - lepiej iść do sklepu z fachowcem ( jeśli to twoja
pierwsza gitara elektryczna - w szczególności ) a jeśli ktoś ćwiczy i ćwiczy to F czy samą poprzeczkę -
palce całe w odciskach - i nadal NIC !!!
TO TRZEBA CHYBA KUPIĆ NOWĄ GITARĘ !!!
czasami ktoś ma pudełko ze zbyt wysoko zawieszonymi strunami ( jakieś stare po Kimś ... czesto " ruskie " )
zamęczy nam się biedaczysko a i tak nie będzie brzmiało !!!
i nie grajcie na niestrojących gitarach - wypacza się strasznie
słuch !!!jak kupujesz gitare - sprawdx , czy stroi " w progach "
tzn. dxwięk dociśnięty na 12 progu musi mieć tę samą
wysokość co flażolet na 12 progu ( dokładnie , i na każdej
strunie ) jeżeli nie potrafisz sam tego sprawdzić - nie możesz
sam kupować gitary ( zaznaczam - sprzedawcy w sklepach
muzycznych mają interes w tym , żebys kupił - czasami też
sami dobrze się nie znają - podkreślam -CZASAMI ! )
pozdrawiam ! oczywiście zgadzam się z Jerzu666 - każdy akord w tej pieśni
atakowany jest techniką arpeggio od struny basowej ( np. w
akordzie a-moll od struny A ) , a następnie dopiero po
kolejnych strunach zjezdżamy w stronę basów ( od E1 -
do G3 ) ... ale jak ktoś ma jeszcze kłopoty z chwytaniem
niektórych akordów - np. F , to gdzie tu mowa o wykonaniu
arpeggio ...
aby dobrze chwytać akordy barre - należy ćwiczyć dociskanie
I palcem lewej ręki " poprzeczki " na róznych progach ...
jak bez kłopotu dociskasz " poprzeczkę " ( i brzmi dobrze )
to potem nie masz problemów z barre ( przynajmniej w kwestii
dociśnięcia akordów , bo F w I pozycji to pestka - już
trudniejszy okaże się wkrótce F w pozycji V , który wyglada
nastepujaco :
e------5---------
h------6---------
g------5---------
d------7---------
a------8---------
e------x---------
nie róbcie ( początkujący ) tego błedu , który wam tu ktoś
poleca !!!
NIE ŁAPCIE zmniejszonych wersji F ( bez poprzeczki )
oczywiście takowa istnieje - niech ją stosują świadomie
wprawni gitarzyści - tam , gdzie pasuje - a wy ćwiczcie BARRE
to bład omijać trudnosci - błędne koło !!!
obiecuję , że piszę prawdę ... nauczyłem grać na gitarze
( również elektrycznej ) już chyba ponad setkę osób ...
pozdrawiam ! cos mi sie wydaje ze jest troche zle. nie chce mi sie pisac jak powinno byc. A co do F to treba cwiczyc cwiczyc i jeszcze raz cwiczyc... Jeśli ktoś ma proplem z F to niech łapie inaczej.
[tab]
E----1---------------------------|
H----1--------------------------|
G--------2------------toś ma proplem z F to niech łapie inaczej.
[tab]
E----1---------------------------|
H----1--------------------------|
G--------2-----------------------|
D------------3------------------ To pierwsza piosenka której się nauczyłam jeszcze na starej gitarze, bo teraz mam nową i umiem grać już dużo rzeczy!! Podstawowy blad przy tabowaniu tej piosenki popelniany nalogowo:
LUDZIE HOUSE OF THE RISING SUN GRANE JEST NA ARPEGGIACH
dziekuje za uwage Ja tam sie eFki nauczyłem dopiero po 2 miesiącach grania :P jak ja chwytam F to taki stłumiony dźwięk mam... i ćwicze i ćwicze i nic oj pamiętam jak to nie mogłem F chwycić, hehehe stare czasy :P trzeba ćwiczyć :D ej ludzie pierwsza piosenka jaką nauczyliście sie grać?? ja nadal nad F sie męczę i nie moge chycić... A własnie i to E7 to przed todanie septymy (na strunie H 3 próg dzwięk D) a nie przez skrucenie akordy! Sorki że wcześniej nie napisałem ogólnie chyba dobrze ale według mnie ze 100 razy bardziej pasuje E7 niż E .. tyle uwag! A tak to giet :P Ja te piosenke gram na 5 sposobow i wszystkie brzmia podobnie,wiec sprzeczka na temat jakie intro gdzie co jak jest smieszne:D a mi się wydaje że to jest poprawne:
Am C
E---------------0------------------------------------0-----------
B-----------1--------1-------------------------1--------1--------
G--------2----------------2--------------0-----------------0-----
D-----2-------------------------------2--------------------------
A--0------------------------------3------------------------------
E----------------------------------------------------------------
D F (bar top 2 strings)
E------------2---2--------------------------------1---1----------
B---------3----------3-----------------------1------------1------
G-----2------------------2---------------2--------------------2--
D--0---------------------------------3---------------------------
A----------------------------------------------------------------
E----------------------------------------------------------------
Am E
E---------------0------------------------------------------------
B-----------1--------1---------------------------------0---------
G--------2----------------2----------------------1--------1------
D-----2--------------------------------------2----------------2--
A--0------------------------------------2------------------------
E------------------------------------0---------------------------
Am E
E---------------0------------------------------------------------
B-----------1--------1---------------------------------0---------
G--------2----------------2----------------------1--------1------
D-----2--------------------------------------2----------------2--
A--0------------------------------------2------------------------
E------------------------------------0---------------------------
Ja gram co prawda od niedawna, ale jak sobie animalsów w podkładzie puściłem, to mi się wydało wszystko ok:) Ja tej piosenki się nauczyłem w jakieś 15 min. nic dziwnego na gitarze gram pół roku i dopiero sie niedawno dowiedziałem że dom wschodzącego słońca ta podstawa Jak dla mnie to cośz tą tabulaturą jest nie tak, przecież to w ogóle nie brzmi tak jak powinno. Ale chwyty, poza tym przejściem są chyba w porządku. A właściwie jak to jest?
INTRO potem Zwrotka i...?? Jeszcze raz zwrotka czy INTRO ZWROTKA. Kochani, a nie sądzicie, że w intro powinno być:
a C D F
a E a E
??? Czekerałtujcie, myślę, że to jest orajt. ja mysle ze i tak to mozna grac na chwytach kultu domu wschodzacego slonca... w sumie to to samo, ale inne chwyty... przynajmniej ja mam inne.:) Czyżby wkradł się błąd?
Moim skromnym zdaniem nawet nie jeden,no ale itak wszyscy wiedzą jak się to gra :]
Od tej piosenki bez kitu chyba wszyscy zaczynają :D Poprawione. no pewnie że durowe E!! w tej rozpisce intra tez mi cos nie gra, ale jeszcze nie wiem nie co Też tak uważam. Zamiast e-moll powinno być E-dur. pewnie że źle, skąd się tam wziął e-moll ?? ale chyba to źle jest... piewrwsza piosenka, którą umiem grać :) i jedyna jak na razie.......... :P bardzo latwa piosenka do grania...tez lubie to grac To kanon i standard. Przed 35-40 laty ćwiczyli to dosłownie wszyscy, żaden początkujący gitarzysta nie mógł tego nie znać. fajna prosto sie ją gra i jest znana mi nawet wychodzi wtęp masowo |