Ocena melodyki to rzecz gustu. Vai gra " dziwne dźwięki " - przez co Jego utwory są niesamowicie rozpoznawalne.
Ale mnie się bardziej podobają melodie Satcha.
Pozdrawiam.
|
New blues - Joe Satriani (Komentarze)
Wróć do opracowania...
Ostatnie komentarze (13 z 13)
Ocena melodyki to rzecz gustu. Vai gra " dziwne dźwięki " - przez co Jego utwory są niesamowicie rozpoznawalne.
Ale mnie się bardziej podobają melodie Satcha.
Pozdrawiam. Co do tego Satrianiego - melodysty: no jeśli chodzi o utwory z płyty to w porządku. Ale np. na koncercie G3 (Satriani, Vai i w tym przypadku akurat Petrucci) to tylko latał po skali. Właśnie głównie Vai "zabawiał" towarzystwo. Robił jakieś ciekawsze, takie mniej typowe wstawki żeby jakoś urozmaicić i ożywić te improwizacje.
Aczkolwiek wszystkich trzech gitarzystów sobie cenię. Podkład w tej piosence grany jest tappingiem:
1 2 T 1 2 T 1 2 T 1 2 T
E| -----------------------------------------------------------------
H| -----------10--------------10------------------9--------------9--
G| -----------------------------------------------------------------
D| ------7----9----------7----9--------------7----9---------7----9--
A| -------------------------------------7--------------7------------
E| -7---------------7-----------------------------------------------
.
1 2 T 1 2 T 1 2 T 1 2 T
E| -----------------------------------------------------------------
H| -----------10--------------10------------------10-------------10-
G| -----------------------------------------------------------------
D| ------7----9----------7----9--------------7----9---------7----9--
A| -----------------------------------------------------------------
E| -7---------------7-------------------7--------------7------------
Przy 1 i 2 wydobywamy dźwięki techniką hammer-on.
Tam gdzie T - uderzamy dwoma palcami prawej ręki w struny H i D.
Dalsze akordy na podobnej zasadzie. MP3 z fragmentem tego na mojej stronie - www.kursgitarowy.pl
Pozdrawiam. zacząłem rozpisywać intro do Extremist - jutro wpiszę ...
fajne intro , fajny kawałek , fajny gitarzysta - mój ulubiony
może są lepsi technicy ( no myślę , że Vai np. ) - ale melodysta z Satrianiego dla mnie najprzedniejszy ... sorry - Firkinsa wyślę jutro , bo lecę na mecz hokeja ... pozdrawiam ! obiecuję wybrać jakiś ładny fragmencik z Lee - Firkinsa i
przesłać Ci mailem ... jeszcze dziś !
tylko zgram z kasety na kompa ...
( o ile nie będzie komplikacji technicznych )
pozdrawiam ! Nazwiska mi niewiele mówią... ale poszukam czegoś w necie, jak nie znam to poznam :) Liquid Tension Experiment też jest niezłe (też instrumental). a czy znasz Marty Friedmana lub Michaela Lee - Firkinsa ...
też super gitarnicy są i bardzo ciekawe motywy komponują ...
gorąco polecam !
( Firkins trudny technicznie jak diabli jest ... slidy i legata takie wali , że szoking ... mistrzunio jest ) Satriani akurat warty jest słuchania :)
Swoją drogą - wie ktoś może czy formacja G3 (Satriani, Vai i Petrucci z Dream Theater jeśli się nie mylę) nagrała jakieś płyty czy tylko koncertuje? Posłuchałbym ich z chęcią...
A jak już mowa o Dream Theater to oni też mają dużo ciekawych utworów :) no posłuchałem sobie tego przed chwilką i faktycznie -
po 1 dźwięku w takcie brakowało - dzięki za spostrzegawczość
rzeczywiście tam powtarza się ten dźwięk najniższy w każdym
akordzie ... sorry za błąd ...
co do solówki ( melodii ) to ja wagi nie przywiązywałem do tego wcale - czy oktawę wyżej czy niżej - choć faktycznie w
oryginale zaczyna nizej a później dopiero wchodzi wyzej ...
fajnie , że ktos interesuje się tu jeszcze Satrianim ...
pozdrawiam deve ! A solo o oktawę niżej leci Według mnie w tym podkładzie w każdym takcie jednego dźwięku brakuje, powinno być coś takiego:
e---------------5------------5-- ----------------4-----------4---
h---------------3------------3-- ----------------3-----------3---
g-----------4------------4------ ------------4-----------4-------
d------------------------------- --0-H2--------------2-----------
a--0-H2--------------2---------- --------------------------------
e------------------------------- --------------------------------
.
e---------------5------------5-- ---------------5------------5---
h---------------3------------3-- ---------------3------------3---
g-----------4------------4------ -----------4------------4-------
d------------------------------- --------------------------------
a--0-H2--------------2---------- --0-H2--------------2-----------
e------------------------------- --------------------------------
Pozdrawiam. |