Delikatna korekcja
Intro: G G7+ G
G a G G7+
e D C
a G G7+
e D C
a e
G D C
a e
G D C
Ref: G D a e G D a
G D a e G D a
Przejście
G C2 x4
|
Stalker - Zbigniew Hołdys (Komentarze)
Wróć do opracowania...
Ostatnie komentarze (16 z 16)
Delikatna korekcja
Intro: G G7+ G
G a G G7+
e D C
a G G7+
e D C
a e
G D C
a e
G D C
Ref: G D a e G D a
G D a e G D a
Przejście
G C2 x4 https://www.youtube.com/watch?v=e59A85skd3c&ab_channel=wojtek_en Codziło o akord G7M - czasami stosuje się takie oznaczenie, oznacza ono G-dur z septymą wielką (7 Majorowe). Później przekręciliście to oznaczenie na Gm7 (co oznacza G-moll z septymą małą).
Fakt jednak faktem, że w przypadku akordu (2-x-0-0-3-3) bardziej poprawne jest oznaczenie G/Fis.
A akord D/Fis to pomyłka, bo oznacza to zwykły D-dur z tercją w basie i jest to oznaczenie np takiego akordu (2-0-0-2-3-2). michcybo, wydaje mi się, że w przejściu lepiej zabrzmi akord Gsus4 (330033), a najlepiej zabrzmi w tym utworze, gdy zagramy tylko 3300XX. Oczywiście Gsus4 i C2 są bardzo podobne przy takim sposobie grania. pozdrawiam wszystkich gitarzystów.
P.S. W tej kompozycji ani razu nie występuje akord Gm, ani Gm7 (siarra źle nazwał ten akord, bo diagram przedstawia inny). Akord D/F# : 2(0)0232
Ponieważ F# jest akordowłaściwym dźwiękiem dla akordu D-dur, zapis D/F# narzuca nam zagranie odpowiedniego przewrotu D-dur.
Oto takie D-dury (F# w basie)
254232
X 9 0 7 10 10
XX4775
.... Gm7 to bardzo wdzięczny akord ;-)
Oto jego inne "przypadki" - na wszystkich 6-ściu strunach i w miarę niskich pozycjach:
355366
353366
355363
353336
353363
353066
313333
310031
313033
... Zapis Xm7 oznacza akord molowy z septyma mala. w jego sklad wchodza interwaly pryma (X), tercja mala (bo akord mollowy), kwinta i septyma mala. W przypadku Gm7 sa to dzwieki: G Bb (w polskiej notacji pisane po prostu B) D i septyma mala czyli F. Chwytamy tak
e---3---
B---3---
G---3---
D---3---
A---5---
E---3---
Zapis D/F# oznacza, ze gramy akord D-dur, ale najnizszy zagrany dzwiek to nie podstawa akordu D, tylko F#. Gra sie to tak:
e---2---
B---3---
G---2---
D---0---
A---X---
E---2---
Drugi prog na strunie E dociskamy kciukiem.
Akord G7+ to dzwieki G B (czyli nasze polskie B) D i septyma zwiekszona czyli F# i chwytamy to tak:
e---2--
B---0--
G---0--
D---0--
A---2--
E---3--
na 100% chodzi na o to samo:), tyle ze ja spotkałem sie z opisem tego akordu jako Gm7 lub G/F# ale nigdy jako D/F#..
3 D/F#.... to już chyba wszystko wyjaśnione :)
3
x
0
x
2 mógłby ktoś do tego bicie napisać? no to to jest to samo co D/F# ;P tyle ze mój zapis łatwiej skojarzyc ;) G7m wygląda tak:
E1|---3---------------------|
H2|---3----------------------|
G3|---0----------------------|
D4|---0----------------------|
A5|---X----------------------|
E6|---2----------------------
Przecież zwrotka zaczyna się od Amola więc jak może być prawidłowe to opracowanie??? G7m wygląda tak:
E1|---3---------------------|
H2|---3----------------------|
G3|---0----------------------|
D4|---0----------------------|
A5|---X----------------------|
E6|---2----------------------
Przecież zwrotka zaczyna się od Amola więc jak może być prawidłowe to opracowanie??? sam jestem ciekaw jak wyglada G7m :) nie zgodzę się z Tobą, jeśli nie pokażesz mi jak wygląda akord G7m. Nic mi ta nazwa nie mówi.... moge się jedynie domyślać ale jakos nie brzmi mi to... Myślę, że moje opracowanie jest alepsze, ale pokaz jak wygląda twój akord to moze wniesiemy jakąś inną sugestię... nistety też pomyłka michicybo...
intro: G / G7m
zwrotka: a / G przez G7m / e / D / C
" pamiętam jak.." a / e / G / D / C
refren: G / D / a / e / G / D / a ljekkaja paprawka ;P
wstep:
G G D/F# G
Zwrotka:
a G G D/F#
e D C itd. ...
Refren: ...
Przejście przed trzecią zwrotką: G C2 itd. ...
pozdro... |