no to zaimprowizuj bo raczej nigdzie sie z tym nie spotkalem...
|
List do M. - Dżem (Komentarze)
Wróć do opracowania...
Ostatnie komentarze (44 z 44)
no to zaimprowizuj bo raczej nigdzie sie z tym nie spotkalem... Niech ktos mi znajdzie stronę na której mogę znaleść tabulaturę do ostatniej solówki .Proszę was bardzo jest mi potrzebna na konkurs ale po co psuc efekt jakims latwiej jak o wiele piekniej brzmi bending na 8 progu na strunie b? brzmienie jest podobne i przedewszystkim łatwiej zagrac normalnie Dźwięk zagrany techniką bending ( podciągnięcie struny ) brzmi mało podobnie do dxwieku zagranego " normalnie "
Wysokość dxwieku ta sama - ale jednak brzmi to inaczej...
Pozdrawiam Tak z tym że dźwięk B|-8^ to ten sam dźwięk co e|-3^ a 3^ do konca daje dzwiek w granicach e|-5- więc wychodzi bardzo podobnie tam na najchudszej e nie ma 5 tylko na strunie jezeli dobrze pamietam h jest podciagniecei na progu 8 czyli ponizsze jest poprawniejsze ja koncowke gram tak:
e|--------------------------------------5--5--
B|---------------------------------------------
G|-----------5-------7^7v--5--4-------------
D|--------------7------------------5----------
A|---5/7-7------------------------------------
E|----------------------------------------------
gdzie 7^7v znaczy ze uderzam z podciagnieciem i uderzam z opuszczeniem (niewiedzialem jak to zapisac łee pomyłka pograłem chwile i szczaiłęm sie ze jest w miare ok xd refren źle podany siemka.
jeśli moge to chciałam poprawić końcówke solówki która jest prawie idealnie rozpisana przez Skraaj'a
------------------------------------|----------------------------|------------|
-------------------------------8^--|----------------------------|------------|
-------5-----7^-----5p4-----------|----------------------------|------------|
---------7----------------7-5------|----------------------------|------------|
--5s7------------------------------|----------------------------|------------|
------------------------------------|----------------------------|------------|
tak mi przynajmniej pasuje :D
pozdrawiam Poszukaj sobie na forum, kiedyś widziałem, że tam była wersja akustyczna. Czy dał by ktoś radę rozpisac wersję akustyczną. Jest taka piękna. Z góry dzięki. [*] Rysiek [*] Paweł. pozdro dla Dżemu i fanów Tak się właśnie zastanawiam jak można przesłuchać coś co jest napisane i jakoś nie mogę tego sobie wytłumaczyć :/ no i połowa dzwięków się "TAM" nie zgadza, TAM czyli gdzie ?? mógłbyś z łaski swojej wskazać miejsce, które w/g Ciebie jest błędne bo nie chcę mi się wszystkiego przesłuchiwać. Kurde ludzie czy wy napewo przesłuchaliście co tam jest napisane ????????? Przecież połowa dźwięków tam sie nie zgadza !!!!!!!!!!!!!! Niezadowolony............... Naucz się tego Sylwia!!! mam też na kompie wersje akustyczną czy mógłby mi ktoś ją rozpisać bardzo proszę!! Przepraszam, trochę się r"rozsypało" jak wkleicie to do jakiegoś edytora tekstu, to powinno wyglądać dobrze :P polecam notatnik ;]
za jakiś czas się postaram drógą solówkę tu wkleić Pierwsza solówka z Listu do M.
---------------------------------|----------------------------|------------|
---------------------------------|----------------------------|------------|
-------4-5-4-2--4s5s4------------|-------4-5-5--4-5s7-5-4-5-4-|--2-2-2-2---|
-----7-----------------5-5s7-----|-----7----------------------|------------|
-5s7-----------------------------|---7------------------------|------------|
---------------------------------|----------------------------|------------|
Tutaj są ładne podciągnięcia :) |tutaj tak samo samemu jak |
musicie sami je wychwycić |te slajdy rytmicznie lecą |
---------------------------------|----------------------------|------------|
-------8-------------------------|----------------------------|------------|
----7^---7^~~--7^--5---7^--7-----|---5s4s5s7s5s4s2------------|------------|
---------------------------------|----------------------------|------------|
---------------------------------|----------------------------|------------|
---------------------------------|----------------------------|------------|
---------------------------------|----------------------------|------------|
-----------------------------8^--|----------------------------|------------|
-------5-----7^--7---5p4---------|----------------------------|------------|
---------7---------------5-------|----------------------------|------------|
--5s7----------------------------|----------------------------|------------|
---------------------------------|----------------------------|------------| Ta końcowa solówka Styczyńskiego (bo chyba o tą Ci chodzi) jest po prostu kapitalna!Myślę że ciężko będzie to rozpisać... Na zakończenie utworu jest takie ładne solo, którego rozpiski nie mogę nigdzie znaleść - czy ktoś z lepszym słuchem mógłby się pobawić w dopisanie taba? Na pewno wszyscy się ucieszą :] santo11
ja bym dał tak:
d
a
G
F G
pozdrawiam Moim zdaniem w refrenie przy przejściu w normalnej wersji jest F i e, a nie F i E. Sprawdzcie z oryginałem. Jak dlamnie to jest emol. no szkurde odwrotnie:
d
a
G
F E
sorki:) tak jest, w wersji akustycznej refren leci:
a
d
G
F E Adam Otręba na Rawie Blues 91 intro grał tak mniej więcej:
e------------5h7p5------------3-3h5----1--x--0--0------
h----------5---------5---------3-3----3--1--x--3---3-----
g-------5--------------------4------------2--x--2-----2---
d--5/7-----------------3/5---------------3--x--0-------0-
a------------------------------------------3--x------------
e-----------------------------------------------------------
e-------5-7/8--------3-3-3h5--1-x-0-0---------
h-------5-5----------3-3-3--3--1-x-3--3--------
g--------------------------------2-x-2----2------
d--5/7----------3/5------------3-x-0------0----
a--------------------------------3-x-------------
e-------------------------------------------------
a zakończenie intra tak:
e--1-1--1h3p1p0h1------------
h--1-1---------------------------
g--2-2---------------------------
d--3-3---------------------------
a--3-3---------------------------
e---------------------------------
A co do refrenu to dobrze napisał go autor opracowania Ponury i santo11. F i E (może być też emol) to jest pzrejście jakby ktoś nie wiedział:). W wersji akustycznej tego przejścia nie grają. tam w oryginale jednak nie jest długi slide - tylko hammer z
d5 na d7 w akordzie a-moll barre ... ale nie bądźmy ortodoksyjni do przesady - uważam , ze na bazie utworu można sobie pozwolić na odrobinę fantazji i pokombinowanie z dźwiękami i technikami ( tak dla wprawy ) - ale zachowując prawidłowość harmoniczną i rytmiczną utworu ...
jeśli lubisz slidy - to polecam posłuchać kawałków Pana Michaela Lee - Firkinsa ... mistrzostwo świata w slide i legato
( zagrać strasznie trudno ... dla najbardziej zaawansowanych )
pozdrawiam ! Zgadza się, ale ja tak to robię. Powinienem zapisać jako slide z nieokreślonego progu. Mój błąd, przepraszam. Chodzi o wyprodukowanie maksymalnie długiego slajda. slidy slidami , ale z 1 progu struny g ( dźwięk g# ) - to w tonacji tej nie pasuje wcale ( ani do akordu a - moll , ani do akordu G - dur ) ... jeśli robisz slide z jakiegoś konkretnego dźwięku - to musi ten dźwięk pasować do tonacji
np. do akordu a- moll pasuje slide na strunie g - ale z progu 2 ( dxwięk a ) - choć w oryginale jest tam hammer na strunie d ( z progu 5 na 7 )
pozdrawiam !
E-------5h7p5-----------3h5p3-----
H-----5-------5-------3-------3---
G-1/5-----------5-1/4-----------4-
D---------------------------------
A---------------------------------
E---------------------------------
była też zdaje się taka wersja ze slideami, hammerami, pull-offami.....Zaraz rozpisze. ref.
d
samotnośc to taka straszna....
a
ogarnie mni.....
G
wiesz mamo,...
F
że nie ma boga nie,
G
nie ma boga nie! a ja sugeruje wejsc na strone Dzemu i rozpisac ze sluchu ich chwyty ... a ... 557755 (adadea) ... też "zubożony" :( ani "niby" ani "bardziej"... Dsus2=Asus4 002230 to niby Dsus2, ale bardziej Asus4. Dsus2 najlepiej łapać x00230 albo 557755 także ..
Dsus2 - 0 0 2 2 3 0 Dsus2 - 000230 sus ...
Ostatnim wariantem dominanty, o jakim chcę wspomnieć to akord z kwartą zamiast tercji. Określany jest on symbolem "sus", który pochodzi od angielskiego słowa "suspend" czyli "odroczyć, zawiesić". U nas w nauce harmonii mówi się o "opóźnieniu". We współczesnej muzyce rozrywkowej i jazzowej można powiedzieć raczej o "zastąpieniu" i taki wariant jest według mnie najbliższy prawdy, bowiem "opóźnienie" musiałoby się jakoś rozwiązać, a w akordach z symbolem "sus", kwarta po prostu zastępuje tercję, czy też występuje ZAMIAST. Ona po prostu się nie rozwiązuje, więc akord nie jest "opóźnieniem", jest samodzielnym współbrzmieniem.
http://www.aftertouch.art.pl/dominanty.html co to znaczy Dsus2 bo zabardzo nie jaze. dzieki za pomoc :) pozdrawiam szkoda żę gitara II nie jest rozpisana tak jak powinna, żadnych vibracji ani zajadów, wszystkiego trzeba się domyślać, ale ogóulnie dobrze hmm jeszcze refren jest nie ten tego. Powinno być:
F E d
F E a
F E G
F E d G Super piosenka! Dzięki za chwyty :-) Sugeruję poprawkę do chwytów w zwrotce, wydaje mi się że ten zapis jest poprawny.
a G F Dsus2 |